دربارهی دوره
چرا وردپرس؟
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایتها و وبلاگها میباشد. وردپرس در آغاز فقط یک سیستم مجانی تارنگار نویسی بود که امکانات احسان را در گزین کردن تارنگار نویسان پیمان میداد و سپس به چهره یک سایت معرفی شد.
وردپرس با زبان برنامهنویسی پی اچ پی تألیف شده و بدست مایاسکیوال حمایت میشود. طراحی سایت با وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروفترین و پرکاربردترین آلت ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شدهاست.
در حال حاضر بالغ بر 30 درصد سایت های دنیا و 28 درصد فروشگاه های آنلاین از وردپرس کاربرد می کنند. وردپرس سریع، آسان و کابر پسند است و حتی افرادی که دانشی در باره برنامه نویسی ندارند هم می توانند به راحتی سایت خود و یا تجارت خویش را با کمترین زمان و هزینه زیاد ناچیزی بالا بیاورند.
همانطور که می دانید طراحی سایت وقت گیر و هزینه بر است و برنامه نویس نه فقط باید سایت شما را طراحی کند بلکه سیستم میدیریت محتوا را هم باید برای شما در عقیده بگیرد تا بتوانید سایت خویش را مدیریت کنید و تقریبا دو مساوی باید هزینه پرداخت کنید و چشم براه باشید تا سایت شما طراحی گردد. وردپرس نه تنها مدیریت درونمایه آماده ای را در اختیارتان پیمان می دهد، بلکه دربایستن به هیچ کد نویسی ندارد، رایگان است و شما با یادگیری آن می توانید به راحتی حتی در یک هفته سایت خویش را بروی هاست واقعی با حوزه دلخواهتان نصب کنید.
اگر شما طراح سایت هستید و یا هدف تبلیغات دارید و یا اندیشه می کنید می توانید تجارت کنید و برای خویش فروشگاه آنلاین تولید کنید و کسب درآمد کنید ما این دوره را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که به راحتی می توانید بازرگانی خود را گسترش دهید و در ضمن سازمان خویش را به دیگران معرفی و یا مدیریت کنید.
امروزه همه گیتی به سمتی در حال جنبش است که همگان بتوانند با کد کمتر طراحی داشته و ایده های خویش را پیاده سازی کنند. کوشش ماهم دراین دوره این است که ترس موجود در یادگیری طراحی سایت را به صفر برسانیم و تمام اقشار بتوانند طراح سایت باشند و از آن درآمد کسب کنند.
دورهی وردپرس مکتب پلاس:
در این دوره، کوشش شده الی دوره ای کاملاً کاربردی به همراه کوئیزها و پروژههای گوناگون برای شما عزیزان طراحی گردد.
تلاش ما بر این بوده الی همه دوره در قالب یک فروشگاه اینترنتی، طراحی و فرآوری شود الی یادگیری به چهره عمیق و مناسب به وجود آید و وانگهی موارد استفادهی هر مبحث جدید، بلافاصله در پروژهی آن درس ارائه شود الی مباحث، از قالب جزوه بیرون شده و دانشجو بتواند به صورت عملی هر جستار را تمرین کند. وانگهی با قالب پیشفرض وردپرس و یک قالب تجاری قشنگ هم آشنا خواهید شد. افزونه های اصلی و حیاتی وردپرس نیز در این دوره گنجانده شده و حتی تلاش شده تا بتوانید تحلیلگر سایت خود شوید و قادر باشید موتور جستجو را نیز به سود سایت خویش طوری طراحی کنید تا در جستجوهای آغازین آن پیمان بگیرید.
شما در پسین این دوره فروشگاه آنلاینی همراه با درگاه بانک خواهید داشت و فقط بس است به اندیشه کالای مورد عقیده خود برای فروش باشید لغایت حساب خود را پر کنید.
«برندان آیک» (Brendan Eich) وب را از نو اختراع کرد. حالا او میخواهد صنعت تبلیغات را دگرگون کند. آیک خالق جاوااسکریپت، پرکاربردترین زبان برنامهنویسی جهان است. او به عنوان یکی از بنیانگذارانموزیلا، با معرفی فایرفاکس به زندگی اینترنت اکسپلورر به عنوان محبوبترین مرورگر دنیا پایان داد.
ایدهی اصلی پس این پروژه، این است که تبلیغاتی که دادههای شخصی شما را میدزدند، مسدود بشوند.
حالا او با استارتآپی به نام «بریو» (Brave) میخواهد صنعت تبلیغات را متحول کند. هدف این استارتآپ توسعهی مرورگری برای دسکتاپ و موبایل است که تبلیغات را مسدود میکند و آنها را با تبلیغات دیگری جایگزین میکند. اگر پروژهی Brave موفق باشد میتواند الگوی قدیمی تبلیغات را تغییر دهد. شرکتهای تبلیغکننده به جای پرداخت مبلغ به ناشران یا شبکههای تبلیغاتی به سازندهی مرورگر پرداخت خواهند کرد.
ایدهی اصلی پس این پروژه، این است که تبلیغاتی که دادههای شخصی شما را میدزدند، مسدود بشوند و جای آنها را تبلیغاتی بگیرند که به حریم شخصی شما احترام میگذارند؛ کامپیوتر شما را کند نمیکنند و به باتری گوشی شما فشار نمیآورند. براساس برنامههای آنها بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات نصیب صاحب وبسایت و کاربران خواهد شد. مسوولان شرکت Brave امیدوارند که ۵۵ درصد درآمد حاصل از تبلیغات را به ناشران بدهند. این شرکت ۱۵ درصد به شرکای تبلیغاتیاش خواهد داد و ۱۵ درصد دیگر را برای خودش نگاه خواهد داشت. ۱۵ درصد باقی مانده هم کاربران اختصاص خواهد داشت. این شرکت میخواهد نوعی سیستم کنترلی طراحی کند تا مطمئن شود که افراد واقعی در وب گشت و گذار میکنند.
پیش از این در مطلبی بهتفصیل در مورد افزونههای فایرفاکس نوشتیم. امروز قصد داریم به روش کار کردن با افزونههای گوگل کروم بپردازیم. در ادامه با دیجیکالا مگ همراه باشید.
سر فصل آموزش امروز به شرح زیر است:
کمی در مورد مرورگر گوگل کروم
پیشنیازهای استفاده از افزونههای مرورگر گوگل کروم
راهنمای نصب مرورگر گوگل کروم
آشنایی با بخشهای مختلف صفحهی افزونههای گوگل کروم
معرفی انواع افزونههای گوگل کروم
چگونه یک افزونه را بیابیم و آن را نصب کنیم؟
چگونه افزونهها را غیرفعال یا حذف کنیم؟
مثالهای تکمیلی برای فهم دقیقتر تفاوت افزونهها
کمی در مورد مرورگر گوگل کروم
گوگل کروم، یکی از مرورگرهای جوان است که با عمر ۸ سالهی خود، در فهرست بهترین مرورگرهای دنیا برای کاربران ویندوز و گوشیهای هوشمند قرار دارد. مهمترین رقیب این مرورگر، فایرفاکس است. گوگل برای بهبود عملکرد علاقهمندان به گوگل کروم، اپلیکیشنهایی کوچک به نام افزونهها را توسعه داده تا بتوانند متناسب با نیازهای خود از آنها استفاده کنند.
پیشنیازهای استفاده از افزونههای مرورگر گوگل کروم
برای استفاده از افزونههای مرورگر گوگل کروم باید به دو نکته توجه کنید.
اولین نکته: بهتر است روی سیستمتان، جدیدترین نسخهی گوگل کروم را نصب داشته باشید. نکتهی دوم این است که باید در گوگل یک حساب کاربری داشته باشید. اگر شما از گوگل پلاس استفاده میکنید یا اینکه یکی از اعضای جیمیل هستید شما دارای یک حساب کاربری گوگل هستید. بعد از وارد شدن به مرورگر گوگل کروم و پیش از باز کردن صفحهی خانهی افزونهها (آدرس خانهی افزونههای مرورگر گوگل کروم)، باید وارد حساب کاربری خود شوید.
راهنمای نصب مرورگر گوگل کروم
سادهترین روش و بهعبارتی روش میانبر برای نصب مرورگر گوگل کروم این است که از طریق مرورگری غیر از کروم، وارد خانهی افزونهها شوید. در چنین صورتی ابتدا از شما درخواست میشود که مرورگر گوگل کروم را دانلود کنید و از قابلیتهای بینظیر آن بهرهمند شوید:
بر روی لینک Download Google Chrome کلیک کنید تا وارد صفحهی دانلود مرورگر شوید.
بعد از باز شدن این صفحه با کلیک بر دکمهی آبیرنگ Download now، این مرورگر را دانلود کنید و بعد از نصب، آدرس خانهی افزونهها را در مرورگر گوگل کروم باز کنید.
در زندگی مدرن امروزی، کاربرد ارتباطات بیسیم روزبهروز در حال افزایش است. ارتباطات بیسیم در فرکانسهای مختلفی صورت میگیرد و دستگاههای مختلف از فرکانسهای مختلف استفاده میکنند. اما همیشه این فرکانسها از هم جدا نیستند و این احتمال وجود دارد تا در محلی چندین دستگاه در فرکانسهای نزدیک به هم یا یکسان در حال فعالیت باشند و اختلالات رادیویی رخ دهد. در ادامه با اینراهنما همراه باشید.
با نگاهی به شکل زیر، تصویری کلی از استفادهی دستگاههای مدرن از فرکانسهای رادیویی بهدست میآورید.
همانگونه که شاهد هستید دستگاههای مختلف از فرکانسهای یکسان استفاده میکنند و در برخی از باندها استفادهی دستگاههای مختلف بیشتر است که احتمال تداخل را افزایش میدهد. موضوع بحث ما امروز تلفنهای بیسیم است؛ از این رو بیایید نگاهی به تاریخچهی فرکانسهای مورد استفاده در تلفنهای بیسیم بیندازیم.
در تلفنهای بیسیم از باندهای فرکانسی مختلفی استفاده میشود. شرح آنها در لیست زیر آمده است:
تلفنهایی که از فرکانس ۱٫۷ مگاهرتز استفاده میکردند جزو اولین تلفنهای بیسیم بودند که آنها را میتوانستید از آنتن بزرگ تلسکوپیشان بشناسید. برخی از فرکانسهای مورد استفاده در این تلفنها امروزه در باند AM رادیو استفاده میشوند و هرکسی با یک رادیوی مجهز به باند AM میتواند بهراحتی مکالمات این تلفنها را بشنود. هنوز هم کسانی هستند که از این تلفنها استفاده میکنند، البته به دلیل خطرات امنیتی و نویز پذیری از لامپهای فلوروسنت و سیستم استارت ماشین، این مدلها دیگر تولید نمیشوند و خارج از رده محسوب میشوند. با این وجود قبل از ظهور تلفنهای همراه میتوانستید با این سیستمهای AM در تلفنهای بیسیم بردی برابر با ۸۰۰ متر داشته باشید. البته خطرات فوق را فراموش نکنید!
فرکانس ۴۳ تا ۵۰ مگاهرتز در دههی ۹۰ میلادی به اوج مصرف خود رسید. در این دستگاهها از آنتنهایی کوچکتر استفاده میشد و امکان انتخاب خودکار کانال رادیویی وجود داشت. به دلیل ترافیک شدید در این باند، فرکانسهای مازاد برای این باند درنظر گرفته شد و در نتیجه تولیدکنندگان، تلفنهایی با ۲۵ کانال بهجای ۱۰ کانال به فروش میرساندند. با این وجود این مدلها دیگر تولید نمیشوند و از رده خارج شدهاند؛ زیرا فرکانسهای آنها تقریبا با هر رادیویی قابل شنود است.
تلفنهای فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز هنوز در بازار تلفنهای بیسیم به فروش میرسند. این تلفنها آنتنهای کوچکتری داشته و بهصورت خودکار بین ۳۰ کانال عمل میکنند. در ضمن آنها نسبت به اختلالات رادیویی مقاومت بیشتری دارند. این مدلها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال عرضه میشوند. بیشتر تلفنهایی که در حال حاضر از این باند به فروش میرسند از نوع آنالوگ و ارزانقیمت هستند و احتمال شنود آنها بالاست. مدلهای دیجیتال را همچنان میتوان با گیرندههای رادیویی شنود کرد. اما سیگنال دریافتی بهصورت نویز دیجیتال است و شنود آن توسط افراد عادی ممکن نیست. در نوع دیجیتال از خشخش و ضعف سیگنال خبری نیست؛ اما با دور شدن از منبع سیگنال، ارتباط به کل برای لحظاتی قطع میشود. انواع جدیدتر این باند از تکنولوژی منشور فرکانسی استفاده میکنند که در آن سیگنال در دامنهای از فرکانسها ارسال میشود و احتمال افت و قطعی سیگنال را کاهش میدهد.
در سال ۲۰۰۸، نِتبوکهای ارزانقیمت سهم بزرگی از بازار کامپیوترهای شخصی را در دست داشتند. بازار پُر بود از لپتاپهای کمتوان و ارزان. اما آن دوران بهسر رسیده. کامپیوترهای ارزانقیمت ویندوزی کمکم میروند که به تاریخ بپیوندند. اما چه چیزی جای آنها را تنگ کرده بود؟ احتمالا شما پاسخ این سوال را میدانید. تلفنهای هوشمند و تبلتها کمر همت به حذف PCهای ارزانقیمت بستهاند. در ادامه با آمار دقیق به این تغییر رویکرد مصرفکنندگان و تولیدکنندگان خواهیم پرداخت. با دیجیکالا مگ همراه باشید.
با کوچکتر شدن بازار کامپیوترهای شخصی، دستگاههای موبایل توانستهاند جای کامپیوترهای ارزانقیمت را بگیرند. این روزها آندسته از افرادی که به دنبال خرید یک کامپیوتر جدید هستند، بیشتر ترجیح میدهند یک کامپیوتر قدرتمند بخرند. روزبهروز افراد کمتری به خرید لپتاپهای ضعیف و ارزان تن میدهند. هنوز هم ردپای لپتاپهای ارزانقیمت در بازار دیده میشود؛ اما این میزان هرگز به اندازهی چند سال پیش نیست. همین حالا شما میتوانید با قیمتی بسیار ناچیز یک لپتاپ ویندوزی ارزانقیمت یا یککرومبوک را از بازار بخرید. اما اگر این کار را کردید بدانید که در اقلیت قرار گرفتهاید. در واقع هیچ خردهای به این انتخاب نمیتوان گرفت. در برخی موارد خرید چنین محصولاتی کاملا منطقی است. آنچه اینجا گفته میشود، بیشتر به روند بازار مصرف اشاره دارد. کرومبوکها را مثال میزنیم. کرومبوکها با وجود برگ برندهشان (قیمت مناسب) نتوانستهاند در این بازار جدید جایگاه مناسبی را برای خود دستوپا کنند. کرومبوکها در حال حاضر، تنها ۲٫۸ درصد از بازار PCها را در دست دارند.
دو شرکت اچپی (HP) و دل (Dell) سعی دارند بهتدریج و طی چند مرحله، تولید کامپیوترهای ارزانقیمتشان را به حداقل برسانند. این شرکتها هنوز هم چند دستگاه لپتاپ و دسکتاپ زیر ۳۰۰ دلار را روانهی بازار کردهاند. واضح است که شرکتهای تولیدکننده هم بیجهت حاضر نیستند در یک بازار متزلزل و با حاشیهی سود کم، سرمایهگذاری کنند.