قالب های فارسی وردپرس 19

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 19

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سایت آنالیزور woorank

ما در این سلسه تعلیم سئو وردپرس شیوه نوشتن یک متن حرفه‌ای برای گرفتن جایگاه اول گوگل را به شما آموزش دادیم.


اگر با رعایت مواردی که در این نوشتار آموختید نتوانستید به صفحه نخست گوگل برسید، توصیه می‌کنم حد این بخش را مطالعه کنید.


در مواردی ممکن است وب‌سایت شما از نظر محتوا غنی باشد ولی هنوز دشواری ها on-page سئو در آن هستی داشته باشد.


شما باید این مشکلات را توسط یک افزار نیرومند پیدا کرده و سریعاً آن‌ها را رفع کنید سایت woorank یکی از همین سایت هاست که به شما کمک می‌کند نقاط سستی وب‌سایت خودتان را پیدا کنید.


woorank-آموزش سئو وردپرس


این سایت به صورت اندک و روزانه یک آدرس پهنه را برای شما آنالیز می‌کند و به شما یک لیست ارزشمند از نقاط ضعف و قوت سایتتان ارائه می‌کند.


آنالیز نهایی دارای ۱۰ تقسیم مهمی است که اطلاعات بسیار خوبی در اختیارتان می‌گذارد این ۱۰ دسته را در پیوستگی برایتان روشنگری دادیم:


بهینه‌سازی: در این بخش تمامی اطلاعات مهم سئو درونی سایت از دسته عنوان، توضیحات، تگ‌ها، لینک‌های شکسته شده و … برای شما آورده شده است.


موبایل: در این تقدیر نیز وب‌سایت شما از عقیده Mobile Friendly بودن و سرعت آن در تلفن به اتفاق بررسی شده که عامل بسیار مهمی است و باید سایت شما برای آن بی گمان بهینه شود.


کاربرد: امکانات وب‌سایت شما برای کاربرد در زبان‌های مختلف، اعتبار حوزه و… باره بررسی قرار می‌گیرد و یک خروجی کامل به شما دیتا خواهد شد.


تکنولوژی: در این بخش اطلاعاتی از زبان و امکانات برنامه‌نویسی وب‌سایت و سرور شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت.


بخش خزنده‌ها: در این سرنوشت نیز اگر ب سایت شما دارای ارور باشد برایتان نمایش دیتا خواهد شد.


انتشار: در این قسمت هم چگونگی انتشار و محبوبت سایت شما در اینترنت نمایان خواهد شد.


شبکه‌های اجتماعی: میزان فعالیت وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی را به شما پرتو خواهد داد.


دایرکتوری محلی: اگر سایت شما در دایرکتوری‌ها ثبت شده باشد در این تقسیم می‌توانید آن را مشاهده کنید.


ابزار keyword: در این دسته هم می‌توانید از امکان جستجو و یافتن واژه ها کلیدی سایت خودتان کاربرد کنید.


بازدیدکنندگان: در این دسته نیز اطلاعاتی از بازدیدکنندگان سایت شما همانند مملکت آن‌ها و حجم ورودی‌ها به شما نشانه خواهد داد.


امیدوارم الی اینجای آموزش سئو وردپرس دست کم مطلب سایت خودتان را به صفحه ۲ یا ۳ رسانده باشید. در پیوسته وارد مباحث تکمیلی برای قرارگیری در رتبه #۱ خواهیم شد.


 


سئو تکنیکال با Screaming Frog

خوب یک دست موزه رایگان عالی هم میخوام بهتون شناسایی کنم که از نظر تکنیکال سئو سایت شما را به طور کامل آنالیز خواهد کرد. برنامه Screaming Frog که در نسخه رایگان و پرمیوم در دسترس است سایت شما را با تمامی آدرس URL های آن تحلیل و آنالیز کرده و مشکلات موجود را به شما نمایش خواهد داد.


این دست موزه که خویش ما متعلق به استفاده می‌کنیم به شدت موردعلاقه وبمسترها بوده و شغل با آن بسیار آسان و قابل‌درک است. برای دانلود آن می‌توانید از لینک پایین کاربرد کنید.


https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

 


عدم هستی مطالب تکراری

یکی از دلایل مهم برای پنالتی شدن سایت و یک صفحه به خصوص وجود مطالب تکراری از آن محتوا درون سایت می‌باشد، البته این محتوایی تکراری صرفاً نباید با یک آدرس url و یا یک عنوان مانند باشد بلکه عواملی چون وجود تگ‌ها و یا تاریخ در آدرس صفحات باعث بروز این مشکل خواهد شد.


در آموزش بهینه سازی موتورهای جستجو  قابلیت ایجاد تگ برای مطالب منتشر شده هستی دارد هرچند این ویژگی سایر کارآمد نبوده و حتی می‌تواند باعث برپایی نمره منفی برای سایت شما شود، بهتر است سایر به تعقیب برپایی تگ و یا ساختار تاریخ‌دار درون لینک‌های خود نباشد و کران سایت خویش را از هستی مطالب تکراری (Duplicate) بررسی کنید.


چنانچه مطلب تکراری تو سایت خود یافتید بهترین حالت این است که آن را با rel=canonical به مطلب اصلی ارجاع بدهید و طریق دیگری هم هستی دارد که می‌توانید با حذف مطلب تکراری و ریدایرکت آدرس آن به آدرس مطلب اصلی این سخت را رفع کنید و بدین چهره از بروز ارور notfound نیز ممانعت کنید.

پسوردهای ذخیره‌شده در گوگل کروم و اندروید را ببینید

یک راه ساده برای دیدن تمام کلمات عبور ذخیره‌شده توسط گوگل وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید کلمات عبوری را که فراموش کرده‌اید، به‌سرعت بازیابی کنید.

تمام پسوردهای شما در یک URL خاص وب‌سایت گوگل ثبت شده است و می‌توانید آن‌ها را در این آدرس مشاهده کنید: https://passwords.google.com

پس از باز کردن این لینک، از شما خواسته می‌شود برای وارد شدن به حساب کاربری خود، پسورد گوگل را وارد کنید. به‌محض ورود به حساب کاربری، فهرستی از تمام کلمات عبور ذخیره‌شده توسط گوگل به شما نشان داده می‌شود.

البته رمز عبور تمام حساب‌ها، در این صفحه به حالت مخفی نمایشِ نقطه نشان داده می‌شود؛ اما با کلیک روی گزینه‌ی «eye»، می‌توانید پسورد خود را مشاهده کنید.

ویکی تریبون توسط مؤسس ویکی‌ پدیا برای مبارزه با خبرهای کذب تأسیس شد

در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا، انتشار اخبار دروغین و کذب باعث شد حساسیت در مورد در پیش گرفتن راهکارهای کنترلی برای انتشار اخبار در فضای اینترنت افزایش یابد. فیسبوک و گوگل از آن پس اعلام کرده‌اند که روش‌های متعددی برای مبارزه با انتشار این‌گونه اخبار در پیش گرفته‌‌اند؛ حال آنکه جیمی ولز راهکار متفاوت اما آشنایی برای مبارزه با اخبار نادرست در دستور کار قرار داده است.

به‌طور حتم در صورتی که جمع بزرگی از افراد در پی حل مشکلی در حوزه‌ی خبر و رسانه باشند، اتفاقات خوبی می‌افتد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بعضا انتشار اخبار حاصل از جمع‌سپاری مشکلاتی ایجاد می‌کند. برای مثال انتشار گزارش‌های مردمی در مورد یک شایعه یا خبر نادرست می‌تواند موجی ایجاد کند که عواقب بسیار بدی داشته باشد.

جیمی ولز، مؤسس ویکی‌پدیا تصمیم گرفته است در سرویس جدید خود، قضاوت در مورد صحت اخبار تهیه‌شده توسط خبرنگاران حرفه‌ای را به مردم عادی و مخاطبان بسپارد. ولز روز دوشنبه با برگزاری نشستی اعلام کرد که سرویس ویکی تریبون را با همین نگرش و به‌عنوان یک سرویس مستقل از ویکی‌پدیا راه‌اندازی می‌کند. وی سرویس جدید خود را محلی برای حضور خبرنگاران و اسباب رسانه در کنار گروهی از افراد داوطلب می‌داند تا به مقابله با انتشار اخبار دروغین بپردازند. این سرویس ابتدا کار خود را به زبان انگلیسی آغاز خواهد کرد و سپس دامنه‌ی فعالیت خود را به سایر زبان‌ها نیز گسترش خواهد داد.

ویکی تریبون در قالب یک کمپین جذب سرمایه برای تأمین هزینه‌ی مورد نیاز به‌منظور جذب خبرنگاران آغاز به کار کرده و هزینه‌ی حداقلی قابل پرداخت، ۱۰ دلار به ازای هر ماه است که البته کاربران می‌توانند هر مبلغ دلخواهی نیز پرداخت کنند. ویکی تریبون در صفحه‌ی اصلی خود اعلام کرده است که در نظر دارد در فاز اولیه، ۱۰ خبرنگار را به استخدام خود درآورد. خبرنگاران در کنار داوطلبان قادر خواهند بوددر خبرها تغییرات ایجاد کنند؛ البته مردم عادی نیز می‌توانند پیشنهادات خود در رابطه با تصحیح خبر را ارائه کنند که توسط افراد اصلح مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دامنه‌ی فعالیت این سرویس، از سیاست تا علم و تکنولوژی گسترده خواهد بود.

ایده‌ی اصلی این وب‌سایت، تعلق خاطر به واقعیت‌ها است. خوانندگان قادر خواهند بود به‌راحتی منابع هر خبر را مشاهده کنند و خبرنگاران فعال در این سرویس، وظیفه‌ی اشتراک‌گذاری متن‌ها و برای مثال فایل صوتی مصاحبه‌ها را بر عهده خواهند داشت. ولز در این خصوص می‌گوید:

ما در پی آن هستیم که طرز فکر جاافتاده در ویکی‌پدیا را در مورد صحت سنجی حقایق خبری به بخش اخبار منتقل کنیم. انسان‌ها تغییرات چندان بنیادینی در مقایسه با ۱۰۰ یا ۵۰۰ سال پیش نداشته‌اند. مردم همیشه عطش سیری‌ناپذیری برای کیفیت بالای اطلاعات دارند.

چگونه SSID خود را مخفی کنیم

پنهان کردن SSID، از نمایش شبکه‌ی شما در لیست شبکه‌های قابل دسترس جلوگیری می‌کند و مانع از دسترسی افرادی خواهد شد که در حال تلاش برای اتصال به آن هستند. بر اساس این نظریه، از طریق حذف شماره‌ی شناسایی (Identification Number)، می‌توانید شبکه‌ی خود را از دست هکرهایی که در محله‌ی شما زندگی می‌کنند و در جستجوی راهی برای هک کردن شبکه‌ی شما هستند، محافظت کنید. طبق این نظریه، مخفی کردن SSID راه حل جامعی برای جلوگیری از هک شدن شبکه‌ی شما توسط هکرها نیست؛ اما می‌تواند تا حدودی برای کاربران آرامش ذهنی ایجاد کند و ترس از هک شدن شبکه‌ را توسط سایرین کاهش دهد.

SSID

۱- در آدرس بار مرورگر، IP آدرس روتر خود را تایپ کنید. IP آدرس بسیاری از روترها معمولا۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است اما این امکان وجود دارد که IP روتر شما ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ یا چیزی شبیه به این باشد. اگر هیچ یک از این آدرس‌ها برای روتر مناسب نبود، شاید بتوانید با یک جستجوی ساده در گوگل و تایپ عبارت «router brand] home address]»، آدرس IP‌ روتر خود را بیابید.

type the home address of your router

۲- نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید و برای رفتن به مرحله‌ی بعد، روی کلید OK کلیک کنید.

Log in and press the OK button

۳- روی Wireless Settings در منوی بالایی صفحه کلیک کنید. (ممکن است قسمت تنظیمات مربوط به شبکه‌ی وایرلس شما با تصاویر موجود متفاوت باشد، اما مراحل بسیار به هم شبیه‌اند.)

Click Wireless Settings

۴- از منوی کناری، گزینه‌ی Advanced Security Settings را انتخاب کنید. ممکن است مکان قرارگیری Advanced Security Settings متفاوت باشد و این گزینه با نام Security Settings در مکان دیگر قرار گرفته باشد.

Choose Advanced Security Settings

۴- اگر از یک روتر دو باندی (یا سه باندی) استفاده می‌کنید، باید این مراحل را برای هر باند تکرار کنید. SSIDا۲.۴ گیگاهرتز یا ۵.۰ گیگاهرتزی را انتخاب کنید (یا می‌توانید هر دو SSID را انتخاب کنید).

Choose either the 2.4 GHz SSID or 5.0 GHz

۵- گزینه‌ی Disable را انتخاب و روی Apply کلیک کنید.

Click Disable, and then Apply.

برای سایر باند‌ها نیز مراحل ۳ تا ۶ را مجددا به همین شکل تکرار کنید.

نحوه غیر فعال کردن درخواست دسترسی به موقعیت مکانی در مرورگرها

سرویس‌های مبتنی بر مکان به‌سرعت در حال فراگیر شدن هستند و از این‌رو دائما با ورود در این سرویس‌ها، برای دسترسی به موقعیت مکانی فعلی و ذخیره‌ی آن از شما درخواست مجوز می‌شود. با اینکه سرویس‌های مکان محور، مفید و کاربردی هستند؛ اما این درخواست‌های مداوم به‌ویژه در مرورگرها می‌تواند آزاردهنده باشند. بنابراین می‌خواهیم نحوه غیر فعال کردن درخواست‌ موقعیت مکانی را در مرورگرها به شما آموزش دهیم.

مایکروسافت اج

بهتر است با ساده‌ترین گزینه شروع کنیم؛ چرا که مرورگر اج بر پایه‌ی پلتفرم ویندوز استور ساخته شده است و می‌توان به‌سادگی درخواست‌ موقعیت مکانی را غیرفعال کرد. کافی است وارد آدرس Settings --> Privacy --> Location شوید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Choose apps that can use your location برسید. اکنون باید اسلایدر مربوط به اج را روی off قرار دهید.

گوگل کروم

در مرورگر کروم باید روی آیکون منو (آیکون سه‌نقطه‌ی عمودی) در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید. از منوی بازشده گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. در انتهای این منو روی Show Advanced و سپس مسیر Privacy --> Contetnt کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپ باز شود. صفحه را اسکرول کنید به بخش Location برسید و سپس روی گزینه‌ی Do not aloow any site to track your physical location  کلیک کنید. اکنون روی Done کلیک کنید.

اپرا

اپرا مرورگر بعدی است که به آن می‌پردازیم. این مرورگر از همان هسته‌ی کروم استفاده می‌کند و در نتیجه تنظیمات آن‌ها مشابه است. روی منو در گوشه‌ی بالا سمت چپ کلیک کنید و از منوی بازشده روی Settings بزنید. در تب‌های بازشده روی Websites از ستون سمت چپ کلیک کنید. در قسمت Location روی گزینه‌ای با برچسب Do not allow any site to track my phisycal location بزنید.

موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس یکی از پرکاربردترین مرورگرها در بین کاربران است. تنظیمات موقعیت مکانی فایرفاکس در منوی تنظیمات مخفی این مرورگر قرار دارد. باید در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ و سپس اینتر کنید.

در ادامه پیغام هشداری با عنوان This might void your warranty نمایش داده می‌شود که باید روی عبارت I accept the risk  کلیک کنید.

سپس عبارت geo.enabled را در کادر جستجو وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. فقط گزینه‌ی مورد نظر به شما نشان داده می‌شود که با دو بار کلیک کردن روی آن می‌توانید تنظیمات را غیرفعال کنید. زمانی موقعیت مکانی غیرفعال می‌شود که زیر گزینه‌ی Value مقدار false درج شود.

اینترنت اکسپلورر

اگر همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواست ثبت موقعیت مکانی را غیرفعال کنید. این روش برای اینترنت اکسپلورر ۱۱ است. در قسمت سمت راست بالا روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. از منوی بازشده Internet Options را انتخاب کنید. در پنجره‌ی بازشده تب Privacy را انتخاب کنید و تیک گزینه‌ی Never allow websites to request your physical location را از قسمت Location بزنید. اکنون روی Apply و سپس OK کلیک کنید.